Навчально-реабілітаційний центр № 21 Оболонського району м. Києва є заклад з українською мовою навчання для дітей з психоневрологічними захворюваннями. Школа має 19 класів, де навчається 175 учнів.

 Робочі навчальні плани складаються  на основі наказів Міністерства освіти і науки України та рекомендацій для організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’яз­кових результатів навчання та сформованих компетентностей визначених Державним стан­дартом освіти.

Освітні програми закладу розроблені на виконання:

  • Закону України «Про повну загальну середню освіту»
  • Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р);
  • Державного стандарту початкової освіти затвердженого Кабінетом Міністрів України 21.02.2018 № 87, із змінами від 24.07.2019 № 688 (1-4 кл.).
  • Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 (5-6 кл.).
  •  Наказу Міністерства освіти і науки України: «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньо: освіти для дітей з особливими освітніми потребами» № 814 від 26.07.2018р..
  • Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку» від 19.09.2022 №836
  • Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти» від 19.02.2021 №235,
  • Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми для 5-10 (11) класів спеціальних закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами» від 07.12.2021 №1317.
  • Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня» №405 від 20.04.2018р.
  • Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами» №627 від 12.06.2018р. та змінами наказ МОН України від 26.07.2018 № 815
  • Наказу Міністерства освіти і науки України Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (наказ МОН України від 19.02.2021 № 235)
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти»;
  • Наказу Міністерства освіги і науки Угоа’ни від 08.10.2019 року № 1273 «Про затвердження типових освітніх іірогоам для 3-4 класів зскладів загальної середньої освіти»;
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 19. 02.2021 року № 235 «Про затвердження ти­пової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»
  • Наказу МОН України № 405 від 20.04.2018року «Про затвердження типової освітньої програми за­кладів загальної середиьої освіти II ступеня».

Метою діяльності НРЦ № 21 є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Навчальну програму побудовано із врахуванням таких принципів:

– дитиноцентрованості і природовідповідності;

– узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

– науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

– наступності і перспективності навчання;

– взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

– логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

– можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси; творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

– адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зберігаючи наступність з початкової школи в основну забезпечується подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формується здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

Основними формами організації освітнього процесу в НРЦ № 21 є:

• різні типи уроку з використанням інтерактивних методів навчання,

• екскурсії,

• віртуальні подорожі,

• спектаклі,

• квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час,

• дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти,

• сюжетно-рольові ігри,

• інсценізації,

• моделювання,

• ситуаційні вправи.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми вчителі використовують внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів освіти, набутих знань та переносу умінь у нові ситуації.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, контингент класу, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів розвитку кожного здобувача у навчанні, визначення особистих результатів здобувачів і не передбачає порівняння із досягненнями інших.

        Навчальні екскурсій та навчальна практика учнів організовується відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 року за № 1/9-61. Практичні занять навчальні екскурсії, спостереження за природою, практичні роботи на місцевості, суспільно-корисна праця проводяться під час навчального року.

     Упродовж навчання здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.

     Для більшої зацікавленості учнів у навчанні протягом року в закладі проводяться предметні місячники, декади, тижні.

ГРАФІК ПРОВЕДЕННЯ ПРЕДМЕТНИХ МІСЯЧНИКІВ, ДЕКАД, ТИЖНІВ

№ з/п  Назва заходу  Термін виконання  
  1.  Місячник основ безпеки життєдіяльності. Тиждень фізичної культури і спорту  Вересень,  
2Всеукраїнський місячник шкільної бібліотекиЖовтень
  3День української писемності та мови. 09.11. День української писемності.Листопад 09.11
4. Тиждень правил безпеки дорожнього рухулистопад
5.Декада суспільно-природничих наук (хімії, біології, географії, природознавства, основ здоров’я )Листопад-грудень  
6.  Місячник правових знань «На паралелях прав та обов’язків»,  Грудень  
Тиждень правових знань та історії УкраїниГрудень
7.Місячник українських звичаїв і традицій «Люблю я свій народ, ціную його звичаї»  Січень
  8.Місячник національно- патріотичного виховання «Виховуємо громадянина-патріота України».  Лютий
9Міжнародний день рідної мови (21.02)Лютий
10Декада початкової школи  Лютий
11Декада точних наук: математики, фізики та інформаційних технологійБерезень Квітень
12Місячник художньо- естетичного виховання «Я творча особистість»Березень Квітень
13Декада дисциплін філологічного циклуБерезень
14Декада вчителів – предметників у випускних класах початкової школиБерезень – квітень
15Тиждень мистецтва та трудового навчання  Березень Квітень
16Місячник еколого-натуралістичного виховання та благоустрою «Земля наш спільний дім»Квітень
17Тиждени безпеки життєдіяльності  Квітень
18.Тиждень безпеки дорожнього рухуТравень
  19  Місячник родинно-сімейного виховання «Без сім’ї немає щастя на землі».Вересень, травень
20Тиждень фізичної культури та основ безпеки життєдіяльності.Травень  

Залишити відповідь