Навчально-реабілітаційний центр № 21 Оболонського району м. Києва є заклад з українською мовою навчання для дітей з психоневрологічними захворюваннями. Школа має 19 класів, де навчається 175 учнів.
Робочі навчальні плани складаються на основі наказів Міністерства освіти і науки України та рекомендацій для організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання та сформованих компетентностей визначених Державним стандартом освіти.
Освітні програми закладу розроблені на виконання:
- Закону України «Про повну загальну середню освіту»
- Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р);
- Державного стандарту початкової освіти затвердженого Кабінетом Міністрів України 21.02.2018 № 87, із змінами від 24.07.2019 № 688 (1-4 кл.).
- Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 (5-6 кл.).
- Наказу Міністерства освіти і науки України: «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньо: освіти для дітей з особливими освітніми потребами» № 814 від 26.07.2018р..
- Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку» від 19.09.2022 №836
- Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти» від 19.02.2021 №235,
- Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми для 5-10 (11) класів спеціальних закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами» від 07.12.2021 №1317.
- Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня» №405 від 20.04.2018р.
- Наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами» №627 від 12.06.2018р. та змінами наказ МОН України від 26.07.2018 № 815
- Наказу Міністерства освіти і науки України Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (наказ МОН України від 19.02.2021 № 235)
- Наказу Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти»;
- Наказу Міністерства освіги і науки Угоа’ни від 08.10.2019 року № 1273 «Про затвердження типових освітніх іірогоам для 3-4 класів зскладів загальної середньої освіти»;
- Наказу Міністерства освіти і науки України від 19. 02.2021 року № 235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»
- Наказу МОН України № 405 від 20.04.2018року «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середиьої освіти II ступеня».
Метою діяльності НРЦ № 21 є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.
Навчальну програму побудовано із врахуванням таких принципів:
– дитиноцентрованості і природовідповідності;
– узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
– науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
– наступності і перспективності навчання;
– взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;
– логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;
– можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси; творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;
– адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.
Зберігаючи наступність з початкової школи в основну забезпечується подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формується здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.
Основними формами організації освітнього процесу в НРЦ № 21 є:
• різні типи уроку з використанням інтерактивних методів навчання,
• екскурсії,
• віртуальні подорожі,
• спектаклі,
• квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час,
• дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти,
• сюжетно-рольові ігри,
• інсценізації,
• моделювання,
• ситуаційні вправи.
Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми вчителі використовують внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів освіти, набутих знань та переносу умінь у нові ситуації.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, контингент класу, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів розвитку кожного здобувача у навчанні, визначення особистих результатів здобувачів і не передбачає порівняння із досягненнями інших.
Навчальні екскурсій та навчальна практика учнів організовується відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 року за № 1/9-61. Практичні занять навчальні екскурсії, спостереження за природою, практичні роботи на місцевості, суспільно-корисна праця проводяться під час навчального року.
Упродовж навчання здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.
Для більшої зацікавленості учнів у навчанні протягом року в закладі проводяться предметні місячники, декади, тижні.
ГРАФІК ПРОВЕДЕННЯ ПРЕДМЕТНИХ МІСЯЧНИКІВ, ДЕКАД, ТИЖНІВ
№ з/п | Назва заходу | Термін виконання |
1. | Місячник основ безпеки життєдіяльності. Тиждень фізичної культури і спорту | Вересень, |
2 | Всеукраїнський місячник шкільної бібліотеки | Жовтень |
3 | День української писемності та мови. 09.11. День української писемності. | Листопад 09.11 |
4. | Тиждень правил безпеки дорожнього руху | листопад |
5. | Декада суспільно-природничих наук (хімії, біології, географії, природознавства, основ здоров’я ) | Листопад-грудень |
6. | Місячник правових знань «На паралелях прав та обов’язків», | Грудень |
Тиждень правових знань та історії України | Грудень | |
7. | Місячник українських звичаїв і традицій «Люблю я свій народ, ціную його звичаї» | Січень |
8. | Місячник національно- патріотичного виховання «Виховуємо громадянина-патріота України». | Лютий |
9 | Міжнародний день рідної мови (21.02) | Лютий |
10 | Декада початкової школи | Лютий |
11 | Декада точних наук: математики, фізики та інформаційних технологій | Березень Квітень |
12 | Місячник художньо- естетичного виховання «Я творча особистість» | Березень Квітень |
13 | Декада дисциплін філологічного циклу | Березень |
14 | Декада вчителів – предметників у випускних класах початкової школи | Березень – квітень |
15 | Тиждень мистецтва та трудового навчання | Березень Квітень |
16 | Місячник еколого-натуралістичного виховання та благоустрою «Земля наш спільний дім» | Квітень |
17 | Тиждени безпеки життєдіяльності | Квітень |
18. | Тиждень безпеки дорожнього руху | Травень |
19 | Місячник родинно-сімейного виховання «Без сім’ї немає щастя на землі». | Вересень, травень |
20 | Тиждень фізичної культури та основ безпеки життєдіяльності. | Травень |