Психологічна служба Навчально-реабілітаційного центру № 21 проводить корекційно-розвивальні заняття, навчальну, просвітницьку, діагностичну, профілактичну роботу, за запитом консультують всіх учасників освітнього процесу, проводять організаційно-методичну роботу та постійно підвищують рівень своєї професійної майстерності.

В своїй роботі психологічна служба навчально-реабілітаційного центру керується наступними нормативно-правових документами:

Річний план роботи практичного психолога на 2022/2023 навчальний рік складено на основі нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України

Лист МОН від 02.08.2022 № 1/8794-22 “Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році”

Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;

Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;

Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;

Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

Лист МОН від 22.06.22 № 1/6894-22 «Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період»;

Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році»

Лист МОНУ Про затвердження професійного стандарту “Практичний психолог закладу освіти” від 30.11.2020 № 6/1427-20

Лист МОНУ Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році від 31.08.2020 №1/9 – 495

Лист МОНУ Щодо методичних рекомендацій з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини від 16.06.2020 № 1/9-328

Лист МОНУ Щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами закладами освіти в літній період від 04.06.2020 № 1/9-302

Лист МОНУ Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти від 04.03.2020 № 1/9 – 141

Наказ МОНУ Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти від 28.12.2019 № 1646

Лист МОНУ Про типову документацію… від 24.07.2019 № 1/9-477 Батькам про відповідальність по утриманню, вихованню та навчанню неповнолітніх

Лист МОНУ “Про підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників” від 4.11.2019 № 1/9 – 683

Лист МОНУ щодо створення у 2019-2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок від 27.06.2019 №» 1/9-414

Лист МОН №-1/9-414 від 27.06.2019 Методичні рекомендації “Щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”

Лист МОН №-1/11-881 від 29.01.2019

Методичні рекомендації “Про внесення змін до деяких законодавчіх актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”

Лист МОН №-1/11-5480 від 18.05.2018

Методичні рекомендації “Щодо запобігання та протидії насильства”

Наказ МОН №-1/9-409 від 26.06.2019 “Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019-2020 н.р.”

В нашому закладі освіти ми дотримуємось принципу нульової толерантності до булінгу. Тому працівники психологічної служби навчально-реабілітаційного центру проводять зі всіма учасниками освітнього процесу різні заходи щодо профілактики булінгу і недопущення жодних його проявів.

В 2023-2024 навчальному році була введена антибулінгова програма «Дружній простір», схвалена для використання в освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти від 25 вересня 2023 року, згідно якої з учнями 5-9 класів проводяться уроки, присвячені темам «Самооцінка та самоцінність», «Стрес і стресостійкість», «Взаємодія в команді: конфлікти», «Інакшість іншого та толерантність», «Особисті межі», «Емоційний інтелект», «Основи самопідтримки та самодопомоги у складних ситуаціях».

В 2023-2024 навчальному році для підвищення стресостійкості учасників освітнього процесу в деяких класах була впроваджена також програма «Безпечний простір», схвалена для використання Інститутом модернізації змісту освіти МОН України (Лист №21.1/12-Г-300 від 27.06.2017).

Також за запитом сертифікованими тренерами з числа психологічної служби були проведені заняття з програми «Діти і війна» для тих дітей, які найбільш постраждали від військових дій.

Для індивідуальної корекційно-розвивальної роботи служба використовує рекомендовані МОН України програми, з яких підбирає індивідуально для кожної дитини ту, яка зараз найбільше буде їй підходити. Також використовуються спеціальні розвивальні ігри для психокорекції та розвитку.

Ми використовуємо сучасні програми і обладнання, які допомагають дітям стати більш сконцентрованими і уважними на уроках.

У психологічної служби є сенсорна кімната для психоемоційного розвантаження дітей.

Представники психологічної служби постійно обмінюються досвідом з колегами з Італії та США, налагоджуючи доброзичливі відносини і шукаючи найкращі методики, які можна використовувати для підвищення ефективності своєї роботи.