.
ФАХІВЦІ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЮЧОЇ СПІЛЬНОТИ
Навчально-Реабілітаційного центру № 21
Не можна вимагати від дитини
неможливого до певного рівня і певного кола знань.
Різні діти йдуть по-різному.
В. Сухомлинський
Дитина з особливими освітніми потребами на сучасному етапі розвитку суспільства розглядається як особистість, яка має ті ж права, що й інші члени спільноти, але через особливості індивідуального розвитку їй необхідно надавати особливі освітні послуги. У відповідності до закону України «Про освіту», сьогодні кожна дитина з ООП має право на одержання адекватної її психофізичному розвитку освіти. Завдяки сучасній комплексній допомозі у них спостерігаються позитивні зміни в особистісно-мотиваційній, пізнавальній, емоційно-вольовій сфері.
Конвенція про права дитини та Декларація про права інвалідів, що були прийняті Генеральною Асамблеєю ООН, пріоритетними для дітей з особливими потребами назвали права на освіту, медичне обслуговування, професійну підготовку та трудову діяльність. Визнання нашою державою цих міжнародних документів підвищило увагу суспільства до проблем дітей з особливостями психофізичного розвитку, створення сприятливих умов для їхньої комплексної реабілітації та включення таких дітей у систему сучасних суспільних відносин.
У 23 статті Конвенції про права дитини зазначено, що будь-яка дитина повинна проводити повноцінне гідне життя в умовах, які забезпечили б її гідність, сприяли її упевненості в собі і полегшували б її активну участь у житті суспільства.
Відповідно до цього документу для здійснення корекції порушень у фізичному та психічному розвитку учнів з особливими освітніми потребами, в НРЦ № 21 проводиться відповідна корекційно-педагогічна робота, яка є складним психофізіологічним і соціально-педагогічним явищем, який охоплює весь освітній процес. Таким чином, корекційно-розвиваюча робота фахівців закладу вирішує специфічні завдання, зумовлені особливостями психофізичного розвитку учнів та має комплексний характер, охоплюючи всі лінії їхнього індивідуального розвитку.
Навчання носить практичну спрямованість, оскільки з даного боку доступна дитині діяльність (предметна, ігрова, комунікативна, трудова тощо) виступає джерелом знань про оточуючий світ, з допомогою якого цей світ пізнається та перетворюється, з іншого – різні види діяльності забезпечують можливість використання і закріплення навичок, роблять їх здобутком кожної окремої дитини, її власним досвідом, формують у неї вміння адаптуватися до соціального середовища.
Діти з особливими освітніми потребами, як правило, мають постійну соціальну дезадаптацію, що обмежує можливість їхньої інтеграції в соціумі. Здійснюючи фахове супроводження та постійну підтримку таких дітей, учителя, вихователі, фахівці корекційної спільноти нашого закладу встановлюють довірливі відносини з дитиною, сприяють створенню ситуації психологічного комфорту, формують в дитини адекватну самооцінку, віри у власні сили, позитивні життєві перспективи.
Наш досвід підтверджує той факт, що правильно організована система навчання, виховання та корекції дітей з ООП дає свій позитивний ефект і призводить до їхнього значного руху в напрямку адаптації до життя у суспільному середовищі.